JAUH DI MATA, DEKAT DI HATI


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Bersyukur ke hadrat Ilahi dengan limpah kurniaNya dapat lagi menghirup udara yang segar, menjalankan kehidupan sebagai hamba Allah iaitu mengabdikan diri kepada Allah, melakukan amal soleh dan meninggalkan kemaksiatan yang berleluasa. Moga-moga Allah memperkuatkan iman kite untuk menjalani kehidupan yang penuh pancaroba ini.

Tajuk yang begitu menarik untuk diperbincangkan kali ini. Ya..Agak menarik bagi saya. Jauh di mata, dekat di hati merupakan satu peribahasa yang digunakan untuk melambangkan sesuatu benda walaupun jauh dari pandangan matanya tetapi di hati sentiasa mengingatinya, sentiasa menyebutnya, merase dekat dengannya. Apa yang saya ingin bicarakan hari ini ya??? Ehm…mungkin kekasih hati??? Oh…jauh sekali ingin dibincangkan di sini…Keluarge??? Sekarang kat rumah lagi..huhu, so???

SMKA TAHAP, inilah yang saya rindui. SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN AGAMA TENGKU AMPUAN HAJJAH AFZAN PAHANG, sebuah sekolah agama di daerah Jerantut yang telah mentarbiah diri ini untuk menjadi insan yang berguna kepada agama, bangsa dan Negara. Mengajak manusia ke arah kebaikan dan meninggalkan kemungkaran. Dari form 1 hingga form 5, bermacam-macam kenangan yang ade ligat bermain di fikiran ini. Tidak hairan la daripada tahun 2007 sehingga sekarang saye masih lagi turun ke sekolah, berjumpa dengan adik2, guru2 dan berkongsi pengalaman dengan adik2. Dengan guru2 lak mendengar nasihat mereka walaupun kami bukan bersekolah di situ lagi tetapi semangat untuk memberi nasihat kepada anak muridnya begitu menebal, mereka tidak mahu anak muridnya memilih salah jalan dan akhirnya sesat dan rosaklah masa hadapan.

Ehm…banyak lagi nak kongsi kot tapi lain kali lah ye..huhu, pe2 pn SMKA TAHAP tetap di hati sanubari ini.. JAUH DI MATA, DEKAT DI HATI =)

Ni gambar2 sekolah tercinta…


0 comments:

Post a Comment