MERINDUI & MENCINTAINYA...

Alhamdulillah, dapat lagi kite menghirup nafas segar di bumi ini yang bukan milik kite tetapi milik Allah sepenuhnya. Dia mengizinkan kite bergerak bebas di bumiNya asalkan tidak melanggar batas-batas syara' yang telah ditetapkan. Kite pula tidak lupa akan tanggungjawab kite sebagai hamba Allah iaitu mengabdikan diri kepadaNya seratus peratus dan juga mentadbir bumiNya dengan Islam sebagai panduan pentadbiran kite.

Tajuk kali ini bagi saye cukup menyentuh hati saye. Sebab apa saye ,memilih tajuk seperti ini??? Tidak lain adalah untuk kite same- same menanamkan rindu kite, cinte kite kepada Allah S.W.T, tuhan sekalian alam, yang mencipta kite, yang memberi rezeki kepada kite, tempat kite meminta pertolongan dan segala-galanya. Kite melihat masyarakat kite begitu lalai dengan kehidupan yang hanya sementara sahaja sedangkan akhirat itu yang kekal abadi. Saye merasakan diri ini juga lalai dengan kehidupan dunia. Kadang-kadang ingat Allah tetapi kadang-kadang melupakanNya sedangkan kite sebagai hambaNya tidak boleh melupakanNya walaupun sesaat kerana Dia adalah Tuan kite. Kite ini adalah milikNya seratus peratus. Mengapa kite sanggup melakukan maksiat pada barang yang diberi pinjam oleh Allah sedangkan kite ini peminjam. bukan pemilik badan ini. Mengapa kite merasa senang dengan dosa yang kite lakukan sedangkan kite tahu azabnya sangat pedih di akhirat sane.
Adakah kite boleh hidup senang lenang di atas bumi yang bukan milik kite dengan maksiat yang kite lakukan..bak kate ulama sufi yang terkenal Ibrahim bin Adham, jika hendak melakukan maksiat, carilah tempat yang bukan milik Allah, jangan makan rezeki yang Allah berikan dan ade lagi beberapa point penting yang disebutkan oleh ulama sufi ini. Kalau kite melihat point-point tadi adakah kite boleh cari segala perkara yang bukan milik Allah???

Marilah kite same-same muhasabah diri kite sejauh mane maksiat yang kite lakukan padaNya...jom kite minta ampun kepada Allah S.W.T. Moga-moga Allah ampunkan dosa kite ini dan marilah kite rindu Allah sedalam-dalamnya, bile kite rindu Allah, insyaAllah kite akan terhindar dari dosa-dosa kerana kite sentiasa mengingati Allah, tuan kite ini.

Rinduilah Dia kerana Dia adalah Tuhan kite, Dialah Maha Pengasih dan Maha Penyayang kepada hambaNya..Cintailah Dia kerana cinta kepadaNya adalah cinta yang hakiki

Marilah kite menjadi Pendamba CintaNya kerana cintaNya tidak pernah menyakitkan hati kekasihNya malah diberi segala apa yang kite mahu..Ya Allah...Ku Dambakan CintaMu...

0 comments:

Post a Comment